Barnmorskan o Vårstädning

Ja igår var det dags för barnmorskan igen. Men det var bara tur att Johan kollade på kalenderna på morgonen. Jag vart väckt en halvtimme innan vi skulle va där, så det vart ju att stressa upp o klä på sig o åka. Men vi hann dit i tid iaf =).
Lite nya prover togs o så vart det mätning o lyssna på hjärtat. Proverna såg bra ut. Hade lite lågt HB(järn) värde bara, 120,  så jag ska få börja äta järnatabletter, men det gör ju inte så mycket. En tablett till på morgonen bara, käkar ju redan folsyra. Kan vara därför jag har varit så himla trött på kvällarna kanske =P. Mitt blodtryck hade gått ner lite igen så nu var det bara bra, 130/70. Sen var det dags för mätning av magen. Förra gången när jag var i v.21+5 hade jag 22 i sf mått o den här gången i v.23+6 hade jag 26. Växer så det knakar därinne, h*n har lagt sig på övre kurvan nu. Men jag hoppas att h*n inte växer på så här under hela graviditeten för då kommer vi få en jätte bäbis hahaha. Hjärtat slog oxå på som det skulle, är så häftigt o höra =D.

När jag kom hem, johan åkte direkt till jobbet nästan, så var det fortfarande fint väder o jag fick en energi kick som jag inte haft på länge. Så jag slängde i mig lite frukost sen började jag rensa o städa här hemma. Började med o rensa undan vinter jackor o skor vid klädhängaren så det vart nästan tomt. Sen började jag plocka i alla andra grejer här hemma. Efter ett tag kom grannen hit o hjälpte till hon med. Det vart en ordentlig stor städning här hemma. Har nog knappt varit så här rent hemma sen vi flyttade in. Känns mycket skönt o slippa se alla grejer o damm råttor som har varit överallt. Dock vart inte sovrummet taget igår, men det tänkte jag ge mig på senare idag. Men jjag har gjort en del nytta idag med. Har fixat i ordning på balkongen så nu är det snart vår fint där med. Ska bara slänga massa skit som står där sen så. Mattorna till balkongen ligger i tvätten nu, grillen är rengjord (om den nu funkar) o ljungen o enen kastad så jag kan plantera nytt snart. Såg även arr våran gräslök har överlevt vintern o börjat växa igen =).

Här om dagen var jag o min snälle bror o köpte grejer till bäbisen av en kompis. Så nu har vi spjälsäng med madrass, babyskydd med bilinsats, 2 babysitters, speldosor till sängen, bärsele, uppblåsbart underlägg o bad "stol" som man sätter fast i badkaret. Det är en riktigt bra början tycker jag =). Men mer kommer det ju säkert bli.

Måste även be om ursäkt om det är nån stackare som har fått virus. Fick ju nått skit i våran dator som tydligen skickat ut länkar till massa folk! Hoppas ingen har blivit drabbad! Nu har vi iaf fått bort det o fixat här.

Nu ska jag ta o fika med mina päron o johan!

Ha det så bra i vår värmen!

Kommentarer
Postat av: Catta

Ååå det är så mysigt att höra hjärtat slå. Bra att resten såg bra ut. Järntabletter är nog standard för alla. Undra om det är något i matväg som vi saknar nu mot för 50 år sen.

Visst är det kul att börja få hem saker till ärtan. Jag kommer med kläder sen när jag orkar gå ner och rota i källaren.

Vad snäll du är som städar oxå nu när jag ska komma imorgon ;) Kram...

2010-04-15 @ 20:09:43
URL: http://catta-nicke.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Ja det är jätte mysigt =). Ja det känns jätte skönt att h*n växer o mår bra =D. Hahaha... Ja det är väl det. Ja man äter ju inte riktigt samma mat nu som då =P. Ja det känns lite mer verkligt, men vart f*n ska man göra av det =P. Det låter jätte bra för kläder har vi inte så mycket än. Ja nu kan jag bjuda hem folk igen! Ska bli kul imorgon =D! Kramar

2010-04-15 @ 21:22:39
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Skönt att allt växer och frodas där inne som det ska:)

Jag fick sett sånt virusmail av dig med tack vara varningen du skrev så slapp jag det! Mycket skönt:) Ta hand om dig och magen. Kram

2010-04-16 @ 08:52:27
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Åsa

det är bara att komma slå en pling innan och kolla så vi är hemma bara.

2010-05-20 @ 20:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0