v15 =)

Oj... tiden går ju ganska fort iaf faktiskt.

Kan inte förstå att jag redan är i v15. Tycker dagarna o veckorna är såååå långa när man bara går hemma, men helt plötsligt har en vecka till gått o tiden faktiskt försvunnit.
Händer inte så mycket här i veckorna så därför kanske jag inte är så duktig på o uppdatera. Man vill ju gärna ha något att skriva om oxå.

Förra veckan var ganska lugn. Kan inta göra så mycket på dagarna heller eftersom Johan tar volvon till jobbet nu när inte skodan funkar som den ska. så man blir ganska låst. Man kan ju ta bussen o så men.... näää är för bekväm med bilen.
Satt mest o spelade tv-spel förra veckan för att få dagarna att gå tills Johan kommer hem. Grannen var ju på jobbet nästan hela veckan oxå så inte ens henns sällskap fick man.

Men men... vi fick det iaf städat ordentligt på söndagen o det kändes skönt. Nu behöver vi inte bli attackerade av dammråttor nå mer. Plus att vi har fått upp en tavla i hallen o 2 tavlor plus 2 vägglampor i vardagsrummet. Nu trivs jag där o tycker det är jätte fint =). Ska bara byta gardiner här oxå sen är jag nog nästan nöjd. Lite mer ska upp på väggarna vid baren bara annars är allt klart. Bara o börja med nästa rum. Undrar varför det tar sån tid innan man får upp något på väggarna. Lathet lr??

Var med hanna o köpte lite blommor i torsdags oxå. Först kom hon hit efter skolan o fikade lite innan vi gav oss ut i snön. Behövde köpa några stycken eftersom dom dött under julen när dom inte fick vatten hahaha. Vart 3 gröna lättskötta blommor som ska torka mellan vattningarna o 2 blommor med blommor. Men dom ska oxa vara lättskötta har jag hört =P. Ingen i det här hushållet har gröna fingrar så det får inte vara nå avancerat =). Men det är fint med blommor iaf så några vill man ju ha.

I helgen har vi haft Johans dotter här men inte har vi gjort nått speciellt för det. Hon gnällde lite på oss att vi aldrig gör nått o då känner man sig jätte dum. Men det är svårt o hitta på något när man själv inte alls har nån lust till nått o det är tråkigt ute. Men i lördags hade vi iaf grannarna här på mat o tittade på Melodifestivalen. Var ju inte många bra bidrag o inte många man kände igen, men måste ju kolla ändå.
Efter att det var slut satt vi 4 vuxan o kollade på New Moon. Har längtat efter att få se den. Har ju läst all böckerna så jag bara väntar o väntar på att få se filmerna. Den var bra men jag saknade jätte mycket från boken. Hängde inte riktigt med ibland för dom hade hoppat över massa. Men men, så går det väl när man läst böckerna.

Igår vid lunch bestämde vi oss för att komma ut lite o då vart det bestämt att vi skulle åka till garret. Packade ner en stor termos med kaffe, varm chöklad, korv o bröd med tillbehör o tog med oss grannarna o min bror till garaget. Karlarna meckade med sina respektive bilar o vi tjejer underhöll oss med att leka i snön o försöka få nån fyr på den där j**la irriterande engångs grillen vi köpte med oss. Med hjälp titt som tätt av min bror spm fick kasta på t-röd fick vi iaf varma korvar till slut. Men det var lång väntan. Aldrig att jag använder mig av en sån igen. Ska köpa en riktig grill dit istället, är ju säkert inte sista gången vi grillar där. Vart kvar där i ca 3h iaf, men usch va kallt det var på slutet. Alla packade ihop sina saker o åkte hem. Vi körde hem bror eftersom vi var tvugna o hämta M:s mobil som var kvar hemma. Sen vart det en tripp till Sala o lämna dottern o sen hem.
Fick iaf komma ut lite o det kändes. Är inte van att vara ute längre så man var ganska trött. Men det var Wallander på tv o sen sängen.

Seg var man i morse o ville inte gå upp. Men ville ju umgås lite med Johan innan han drog till jobbet.

Nu e grannen här o kräver kaffe så jag ska vara lite social =P.

Ha det så länge!
Kram


Kommentarer
Postat av: Catta

Hej på dig. Ville bara skriva en rad så du vet att jag hittat hit. Längtar till lördag. Kram.

2010-02-08 @ 13:04:22
URL: http://catta-nicke.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0