Usch

Fy fan... Har blivit förkyld o näsan bara rinner. Inte alls kul. Halsen känns som ett rivjärn o jag låter som att jag druckit för mycket wiskey.
Inte får man sova en hel natt heller. Hade jätte svårt o somna i natt o när johan skulle upp till jobbet imorse var det dags för min nattliga pisspaus =(. Inte nog med att man ska släpa sig upp till toan för att blåsan håller på o sprängas utan när man är klar e man ju vaken o kan knappt somna om igen. Börja redan tröttna på det här o det har inte ens börjat än *suck*.
När man väl har somnat sen o sover som skönast då börjar grann jävlarna borra i väggen så det låter som att dom ska borra in ett hål till oss. Efter att ha vridit o vänt på sig i drygt en timme var det bara att ge upp o pallra sig ur den varma, sköna sängen =(.
Men men... man ska ju inte sova bort hela dagen heller. Som tur var så hörde grannen av sig nästan direkt när jag klivit upp o frågade om jag bjöd på kaffe o som snäll granne e det ju självklart att man gör det + att jag vaknar till lite oxå.
Så nu har vi druckit kaffe o snackat skit o även hunnit ner till tvättstugan en sväng. Alltid skönt o dega bort lite tid på dagarna. Men hon var tvungen o gå hem o väcka karln hennes nu så då försvann det sällskapet tyvärr.

Vad ska man hitta på nu då??? Skulle behöva: Städa, plocka undan julen ordentligt, bädda rent, plocka undan grejer, ta hand om massa papper, handla, fixa bilen o massa andra grejer... MEN.... Har inte alls lust o ork till nånting just nu!
Fy fan för att vara arbetslös o uttråkad!

Nä, nu ska jag ta o fördriva lite tid på FB o vänta på att Johan kommer hem...
På återseende...


Så.... Nu är man precis hemkommen från kalas i Tillberga. En kompis mamma som fyller år. Hon har alltid varit som en extra mamma åt mig o brorsan så då vill man ju åka ut o gratta.
Mätt o belåten är jag. Först var det smörgåstårta som var super god o sen vart det kaffe o kaka o prinsesstårta på det. Mycket, mycket gott!!! =) Johan var så trött efter jobbet så han stannade kvar hemma o sov på soffan han.  Bättre att vara hemma o vila upp sig då än att åka iväg på kalas.

Nu börjar jag känna av att tröttheten kommer smygande så ska väl snart ta o krypa ner i sängen.
Men först blir det lite tv.

Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0